کانال تلگرام

معرفی کانال تلگرام

کانال تلگرام

معرفی کانال تلگرام

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چشم‌انداز هر سایت با سایت دیگر فرق دارد؛ بنابراین وقتی بگذارید تا به صورت واقعی با اهداف تجاری یک سایت بخصوص آشنا شوید. این کار نه تنها کمک می‌کند تا تشخیص دهید روی چه نواحی از سئو متمرکز شوید و از کجا تغییرات را ردیابی کرده و به چه نحو معیارهای خود را تنظیم و اعمال نمایید؛ بلکه کمک خواهد کرد تا یک سری نقاط گفتگو را برای تبادل نظر و هم‌اندیشی درباره پروژه‌های سئو با مشتری‌ها و کارفرمایان ایجاد نمایید.


شاخص‌های اصلی عملکرد (به اختصار KPI) شما برای محاسبه بازگشت سرمایه در سرمایه‌گذاری‌های مربوط به سئو چه خواهد بود؟ ساده‌تر بگوییم فشارسنج شما برای اندازه‌گیری میزان موفقیت‌تان در اقدامات مربوط به جستجوی ارگانیک چیست؟ اگر امکان دارد آن را بنویسید حتی اگر یک متن ساده مانند زیر باشد:


برای وبسایت ......... شاخص اصلی عملکرد سئو من این ......... است.


برای متن کامل این مقاله مفید به صفحه آموزش مقدمات سئو برای افراد تازه کار مراجعه کنید

چند شاخص اصلی عملکرد (KPI) معمول:

تعداد فروش

تعداد دانلود

تعداد ثبت نام ایمیل

آمار پر کردن کردن فرم تماس با ما

تماس‌های تلفنی دریافتی

اگر دقت کرده باشید می بینید که ترافیک و رتبه سایت در فهرست بالا جایی ندارند چرا که برای اکثر وبسایت‌ها کسب رتبه‌ی بالا برای کلمات کلیدی مرتبط و افزایش ترافیک فی نفسه اهمیتی ندارد چنان چه ترافیک جدید تبدیل به مشتری بالفعل نشود (تا به تحقق اهداف KPI سایت کمک کند). مطمئناً دوست ندارید که 1000 نفر را به سایت خود سرازیر کنید و تنها 3 نفر از آنها تبدیل به مشتری شوند بلکه ترجیح می‌دهید 300 نفر به سایت شما وارد شوند ولی دست‌کم 40 نفر از آنها به مشتری خدمات و محصولات شما تبدیل شوند. 

  • کانالچی